viernes, 4 de enero de 2013
Charles Crook - Conceptualització de la naturalesa d'aprenentatge amb l'ordinador
Hi han quatre metàfores que conceptualitzen l’aprenentatge amb l’ordinador:
- La metàfora tutorial: L’ordinador com a tutor. L’ordinador explica el que s’ha de fer iactua com a professor, fins a encarregar-se de la feina total del docent. Antiguament(als
anys 50), s’anomenaven “màquines d’ensenyar”.
És possible tenir una relació alumne–professor amb un ordinador.
Iniciació (docent)– resposta (alumne)– avaluació (professor).
Algun exemples seríen: JCLIC i entrenat per llegir
- La metàfora de la construcció: L’ordinador com l’alumne. És un programari que té unús educatiu d’avaluació centrat en l’alumnat. L’alumnat és l’únic que dirigeix i es creaun ambient d’aprenentatge on l’alumne a partir de les seves pròpies exploracions va
creant una sèrie de idee
s que les compartirà amb l’ordinador.
Alguns exemples de programes són: Logo i SCRATCH.
- La metàfora de laboratori: L’ordinador com a simulador. És una evolució
delsprogrames tutorials. Permeten aprendre a partir de la descoberta.El programa més representatiu és: Crayon Physics
WEBS CONSULTADES:
http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es/2012/12/conceptualitzacio-de-la-naturalesa-de.html
http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es/2012/12/conceptualitzacio-de-la-naturalesa-de_3920.html
http://es.scribd.com/doc/118961623/metafores
http://www.edu365.cat/infantil/pinta/index.htm
GRÀCIES!
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario